Saturday, May 26, 2007

Kina i Banki

Ostatnio nie działo się dużo, japoński, praca domowa w laboataorium, czasami seminarium, akademik, i od nowa.
Dziś byliśmy na Piratach z Karaibów 3 w Midland Square, nowootwartym domie handlowym. Mieliśmy iść wczoraj, ale przyszliśmy tylko 2h przed seansem i już biletów nie mieli, więc wyszło na dzisiaj. Było parę scen które mi się nie podobały, ale ogólnie film uważam że znacznie lepszy od drugiej części, gorszy od pierwszej. Zdziwiło mnie trochę to, że po filmie całe napisy japończycy przesiedzieli w spokoju, prawie nikt nie wyszedł przed ich zakończeniem!
Za poradą Piotrka założyłem sobie konto w japońskim banku internetowym Shinsei Bank. Warunki mają bardzo dobre, konto bezpłatne, pieniądze wyciąganie i wkładane za darmo praktycznie wszędzie, do 5 przelewów miesięcznie za darmo, interfejs po angielsku. O ile lepiej w stosunku do konta pocztowego, z którego można tylko wypłacać na poczcie, przelewów i oprocentowania brak.
Oczywiście, okazało się że również przelewów z poczty na moje konto bankowe nie ma. Najprostszy sposób przekazania tych pieniędzy to:
1. W pocztowym bankomacie kartą pocztową wyciągnąć pieniadze.
2. Zmienić kartę na bankową
3. W tym samym bankomacie wpłacić pieniądze na konto bankowe.
Naprawdę, nie rozumiem czemu po prostu nie wprowadzą przelewów ...
Ze spraw bankowych, mam teraz też inny problem. Poczta zrobiła błąd w moim imieniu, więc poprawiłem, co oczywiście wiązało się z wystawieniem nowej karty bankomatowej. Okazuje się jednak że z nową kartą, którą dostałem wczoraj, dostałem również nowy PIN-kod, tylko że nie wiem jaki. Rezultat - musiałem pożyczyć pieniądze od znajomej, bo poczta, na którejmożna to wyjaśnić, nie działa w weekend.

No comments: