Sunday, July 29, 2007

Hanabi-taikai (ognie sztuczne) w Nagoya-ko (port)

Wiem że piszę z dużym opóźnieniem, prawdę mówiąc czekałem na zdjęcia od Beaty, 
ale jako że już minął tydzień a zdjęć jak nie było tak nie ma ...
W zeszłą sobotę (21) były ognie sztuczne w porcie Nagoi. Puszczanie ogni sztucznych w lecie to japońska tradycja, obecnie co tydzień jest przynajmniej 10 hanabi w okolicy Nagoi. Wiele osób przychodzi na pokaz w yukatach, prostych letnich kimonach, więc my też postanowiliśmy założyć nasze. Ja poszedłem z Vitą, Aryoną i Hattori(tutor w akademiku), potem dołączyła do nas Beata, ale wielu znajomych się udało, części jednak nie spotkaliśmy.
Nagojskie ognie sztuczne miały być z okazji dnia morza (2 tygodnie temu), ale jako że padało cała impreza została przełożona. W dniu ogni również padało, więc większość eventów anulowano, lecz nie ognie sztuczne. Przybyliśmy do portu pod wieczór, na tyle wcześnie by przejść się między budkami z jedzeniem i obejrzeć ostatnie powozy z bębniarzami, a następnie udaliśmy się nad wodę by lepiej widzieć. Był ogromny tłum, spokojnie kilkadziesiąt tysięcy ludzi, ale to Japonia, więc wiadomo ...
Ognie były lepsze niż te które widziałem w Francji, bardzo ciekawe były fajerwerki o wymyślnych krztałtach, np. ośmiornicy, a ognie synchronizowane z muzyką (cały teren portu ma nagłośnienie) robiły wrażenie. Oczywiście z głośników oprócz muzyki leciały też nazwiska sponsorów kolejnych partii ogni, ale mi to zbytnio nie przeszkadzało. Łącznie ognie trwały koło godziny, a potem oczywiscie trudny powrót ... pozostaliśmy w porcie jeszcze godzinkę aż się rozładowało.
Muszę powiedzieć że o ile ogólnie mówiąc nie lubię jak się japonki ubierają, to yukaty są naprawdę ładne i zobaczenie razem tylu osób w nich robi wrażenie. Yukaty Vity, Aryony i Beaty tez wygladaly bardzo dobrze, moja niestety ... Coz, byla przymała (ale większej nie było), nie miałem pasujących butów geta(nie było moich rozmiarów) ... jakoś było, ale muszę trochę poszukać, może gdzieś są dostępne większe rozmiary.
Jak tylko dostanę zdjęcia Beaty zostaną one dołączone do albumu.

2007年7月22日 - Hanabi (ognie sztuczne) w Nagoya-ko (port)

No comments: