Sunday, April 27, 2008

Kolejny tydzień bez większych wydarzeń.
W piątek byłem prelegentem na naszym Rinkou – wspólnym czytaniu angielskiego podręcznika i do tego się głównie przygotowywałem, łącznie 20 stron do przetłumaczenia i zreferowania po japońsku. Poszło w miarę dobrze, tylko że od 9:00 do 13:00 to zabrało, tak że pod koniec wszyscy spali.
Poza tym były moje urodziny – zorganizowałem dziś grilla w parku Heiwa koen(平和公園) z tej okazji. Pogoda dopisała, park bardzo ładny, z dużym jeziorem, było łącznie około 13 osób. Ogólnie wyszło dobrze, choć węgla za dużo kupiłem, trochę za mało do grillowania było, a kubeczków zabrakłoby gdyby Krzyś przypadkiem paczki jednorazowych nie przyniósł. Na pewno zorganizujemy już niedługo kolejnego. Z ciekawych prezentów dostałem: zabawkę imitującą strzelanie opakowaniami bombelkowymi ( te używane do komputerów, telewizorów itp), która co pewien czas mówi coś jako służąca (japończycy mają fisia na punkcie służących – takich angielskich w czarnych wdziankach, z toną falbanek wszędzie i wyglądających bardzo kawaii ... błeee).Poza tym: podstawkę na pałeczki, miseczkę na sos, książkę SF, mangę opartą na Kojiki – starych legendach japońskich, dużą butelkę sake, tort (od Kasi) ... no i jeszcze pewnie parę prezentów dostanę.
Powoli zaczyna się golden week, najważniejsze wakacje japońskie (dla pracujących), bo parę świąt się nakłada. We wtorek Showa day, w następny poniedziałek ... coś tam jeszcze, we wtorek jeszcze coś innego. Z powodu głębokich problemów finansowych planów wyjazdowych brak. W tym miesiącu mój budżet został mocno uderzony – odkupiłem okulary, słownik, dokupiłem przystawkę do komputera, zapłaciłem za sprzątanie poprzedniego mieszkania, 2 czynsze za obecne (wypłata stypendium jest opóźniona, nie przyszło przed okresem płatności), no i roczna transza na ubezpieczenie medyczne ... Zapożyczyłem się u Kasi, i z karty kredytowej nie daje się wyciągnąć pieniędzy. System bankowy, japoński, jest pod tym względem niesamowicie zakręcony (np w Chinach nie miałem problemów z wypłacaniem pieniędzy z karty).

1 comment:

Unknown said...

dokladnie co 1oo nacisniecie ta zabawka wydaje jakis dzwiek.